Już po MUST HAVE

Łódź Design Festival


Projekt must have, czyli polski design dla każdego 

Czym żyje polski design? Czy jest dostępny dla wszystkich i co go wyróżnia? Podczas Łódź Design Festival 2018 jak co roku zaprezentowana była wystawa produktów, które zostały wyróżnione w plebiscycie must have. 
 

must have – czy musisz to mieć?

must have to cykliczny projekt realizowany w ramach Łódź Design Festival, na który składają się plebiscyt oraz wystawa. W ramach plebiscytu Rada Ekspertów spośród nadesłanych przez projektantów i producentów zgłoszeń dokonuje subiektywnego wskazania najciekawszych, najlepiej zaprojektowanych, zgodnych z aktualnymi
trendami i przede wszystkim – wdrożonych i dostępnych polskich projektów. Członkowie jury mogą także proponować wskazane przez siebie kandydatury. Co roku spośród około 3000 zgłoszeń wybieranych jest 60-70 laureatów. Nagrodzone projekty tworzą wystawę, która prezentowana jest podczas Festiwalu. Za każdym razem wystawa staje się próbą opisania najlepszych tendencji w polskim designie i uchwycenia jego charakteru.
Aranżacje ekspozycji powstają we współpracy z najlepszymi biurami projektowymi, takimi jak Pracownia Łosiak Siwiak, Oshi czy 2x3Studio.

Plebiscyt must have, nazywany dziś „polskim Red Dotem”, jest jednym z najważniejszych konkursów wzorniczych w kraju. To wyróżnienie potwierdzające estetykę i jakość, a jednocześnie jasny sygnał dla odbiorców dotyczący wartości produktu. Udział w konkursie oraz używanie tytułu jest bezpłatne, a wyróżnione firmy oraz projektanci mogą posługiwać się nim zarówno w Polsce, jak i zagranicą. 
 

Jak wybrać najlepszy projekt?

Przy ocenie zgłoszeń jury kieruje się konkretnymi kryteriami: funkcjonalnością, ergonomią, estetyką, wytrzymałością, jakością oraz stosunkiem jakości do ceny. W tym roku Radę Ekspertów tworzą: Agnieszka Jacobson-Cielecka, Agnieszka Gruszczyńska-Hyc, Ewa Mierzejewska, Ewa Solarz, Anna Grużewska, Dominika Olszyna, Michał Mazur oraz Michał Piernikowski.
 

Statuetka

Porcelanowe statuetki wręczane są laureatom podczas uroczystej gali w pierwszy, najważniejszy weekend Festiwalu. Zaprojektował je Bartek Mejor, a od lat produkuje je Porcelana Kristoff. Do tej pory wystawy nagrodzonych obiektów były prezentowane m.in. w Mediolanie, Berlinie, Hongkongu, podczas Warmia Mazury Design Week oraz we wrocławskim Domarze. Wyróżnione projekty towarzyszą Festiwalowi przez cały rok. Są przedstawiane w  publikacjach, w festiwalowych mediach społecznościowych oraz mediach branżowych.


Łódź Design Festival to – wg analiz (badanie: „Diagnoza stanu designu” przeprowadzone na zlecenie PARP w 2015 r. i „Zaprojektowane w Polsce. Analiza potencjału ekonomicznego polskiego rynku wzornictwa” zrealizowane przez Biuro Badań Społecznych Question Mark w 2017 r.) – najbardziej prestiżowe i najczęściej odwiedzane wydarzenie związane ze wzornictwem w Polsce. Obecnie to także najważniejsza impreza dotycząca projektowania w Europie Środkowo-Wschodniej.



Łódź Design Festival powstał w 2007 roku jako przegląd osiągnięć polskiego wzornictwa. Od początku prezentuje design w różnych jego odsłonach – od wzornictwa przemysłowego, poprzez projektowanie graficzne, architekturę i rzemiosło, aż po kreowanie usług i interakcji. Dziś skupia się na stawianiu pytań, interpretacji zjawisk i krytycznej dyskusji. Jest miejscem spotkań i poszukiwania inspiracji. Prezentuje innowacje i projekty mające istotny wpływ na nasze otoczenie. Do tej pory wzięło w nim udział ponad 400 000 osób z całego świata. Festiwal realizowany jest dzięki wieloletniemu wsparciu Urzędu Miasta Łodzi oraz Mecenasa Festiwalu – Ceramiki Paradyż (www.lodzdesign.com).



Newsletter

Zapisz się i bądź na bieżąco z promocjami...

design by : LEMONPIXEL.pl